Általános szerződési feltételek

 

1. Bevezetés

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza a webshop.moped-auto.hu weboldalon (a továbbiakban: honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit.

A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető további leírások, információk biztosítják.

A Felhasználó a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

2. A Szolgáltató

Név: MOPED Autó és Alkatrész Kft

Székhely: 2030 Érd, Arany János utca 37/A/4

Levelezési cím: 2030 Érd, Vörösmarty utca 5.

Üzlethelyiség címe: 2030 Érd, Vörösmarty utca 5.

Képviselő neve: Kiss Roland Sándor

Cégjegyzékszám: 13-09-138974

Bejegyző Bíróság neve:

Adószám: 22759269-2-13

Közösségi adószám: HU22759269

Számlavezető pénzintézet (1): K&H Bank
Számlaszám: 10403136-50526571-67671000

Számlavezető pénzintézet (2): OTP Bank
Számlaszám: 11706016-20828987-00000000

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Telefonszám: 06 23 365-636

Fax: 06 23 365-636

3. A honlapon folytatott tevékenység

Cégünk, a MOPED-Autó és Alkatrész Kft. mopedautók és azok alkatrészeinek importőre, kereskedője és szervize. Honlapunkon megtalálhatóak szinte minden gyártmányhoz és típushoz való alkatrészek. Az esetlegesen fel nem tüntetett alkatrészek a jármű beazonosítása után (gyártmány, típus, alvázszám, évjárat, stb.) a megadott feltételek szerint rendelhetők.

4. Felhasználási feltételek

 

4.1. Felelősség

A Felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért, továbbá a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.

A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.

A Felhasználók által a honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni, továbbá ezekért felelősséget nem vállal.

4.2. Szerzői jogok

A honlap teljes egésze (szövegek, képek, grafikai elemek, stb...) szerzői jogvédelem alá esik, így kereskedelmi célokra másolni, módosítani, terjeszteni tilos!

5. A webáruházban történő vásárlás

A webáruházunk oldalaira érkező látogató szabadon navigálhat a termékkategóriákból kiindulva a keresett alkatrész vagy alkatrészek felé. Nézelődhet egy-egy termékkategórián belül, vagy akár a kereső segítségével rákereshet egy bizonyos alkatrész nevére is. A termékek kategorizálása és a termékeknél feltüntetett ábrák, fotók segítenek a célirányos termékkiválasztásban és a vásárlásban.

A termékleírásoknál törekszünk a lehető legtöbb releváns információt megadni a termékről, hogy egy-egy alkatrész mely mopedautó márkákhoz, típusokhoz, illetve azokon belül mely verziókhoz használható.

Webáruházi rendszerünket úgy alakítottuk ki, hogy a vásárlás folyamata egyszerű és áttekinthető legyen. 

A kiválasztott és kosárba tett termékek néhány kattintással a pénztárnál megrendelhetők.

A vásárlás történhet "látogatóként" és "regisztrált felhasználóként" egyaránt.

A nem regisztrált felhasználóknak a "pénztári folyamatban" is lehetőséget biztosítunk saját fiók létrehozására, regisztrációra.

Ugyancsak a "pénztári folyamat" közben a regisztrált, de a fiókjuk be nem lépett felhasználóknak lehetőséget biztosítunk a gyors bejelentkezésre.

A regisztrált felhasználók számára a vásárlás menetes könnyebb és gyorsabb, hiszen felhasználói fiókjukba belépve a rendszer azonnal betölti a korábban már megadott számlázási és szállítási adataikat, így azokat nem kell újból rögzíteniük.
A regisztrált felhasználóknál további előny, hogy aktuális és korábbi rendeléseiket is a "Megrendeléseim" menüpont alatt nyomon követhetik, bármikor lekérdezhetik.

A "látogató" felhasználóknak ezzel szemben minden vásárláskor újra rögzíteniük kell mind a számlázási, mind a szállítási adataikat.
A "látogató" felhasználóknak is lehetőségük van egy adott vásárlásuk információinak lekérése a "Megrendeléseim" menüpont alatt, ahol megrendeléskor rögzített e-mail címmel és a visszaigazolásban küldött ún. "token jelszóval" belépve kaphatja meg az adott rendeléséről szóló információkat.

A termék megrendelését követően a  Felhasználó visszaigazoló e-mailt kap a megrendelt termék(ek)ről.
A visszaigazoló e-mail tartalmazza a Megrendelés Azonosító Számát valamint a megrendelőre és a megrendelt termékekre vonatkozó összes adatot.  

5.1. Megrendelés folyamata


1. Termék kosárba helyezése

A Felhasználó a webáruház webes felületén kikeresi a szükséges alkatrészt vagy alkatrészeket. A kívánt alkatrészt a "Kosárba" gombra kattintva teheti be a kosarába. Ha valamely alkatrészből 1-nél több darabot kíván rendelni, abban az esetben még a kosárba helyezés előtt a mennyiségi mezőbe beírhatja a szükséges mennyiséget. Az alapértelmezett mennyiség 1 db, ennél kevesebbet nem lehet a kosárba helyezni. A "Kosárba" gombra kattintva a termék a megadott mennyiségben a kosárba kerül. 

2. A kosár kezelése

A kosár funkció lehetőséget ad egy-egy tétel mennyiségének változtatására vagy akár a kosárba helyezett tételek törlésére.
A webáruház felületén a kosárfunkciók többféle módon is elérhetők. A képernyő jobb oldalán található kosár modul kiírja a kosárba helyezett termékek számát és a kosárba helyezett termékek összesített árát. Innen a "Kosár megtekintése" gombra kattintva lehet eljutni a kosár funkcióhoz.
A termékek, illetve a termékkategóriák alatt jelenik meg a részletes kosár modul, ahol a kosárba helyezett termékek tételes és részletezett listája látható. Itt is a "Kosár megtekintése" gombra kattintva jutunk a kosár funkciókhoz.
A kosár képernyő részletesen, táblázatba rendezve mutatja a megrendelt termékeket, azok mennyiségét és árát, valamint egy törlés szimbólumot (x).
A mennyiség változtatásához módosítani kell a mennyiségi mezőben lévő értéket, majd a "Mennyiség frissítés" gombra kattintva kell érvényesíteni a változtatást. Ekkor az összesen fizetendő értékek is automatikusan frissülnek.
Az adott tétel sorában a törlés szimbólumra kattintva a tétel törlődik, vagyis kikerül a kosárból.
A kosár funkcióban további navigálási lehetőséget kínál a "Vásárlás folytatása", illetve a "Tovább a pénztárhoz" gomb. A "Vásárlás folytatása" gombra kattintva a Felhasználó visszatér az alkatrész kategóriákhoz, ahol további termékeket helyezhet a kosarába a meglévők mellé. A "Tovább a pénztárhoz" gombra kattintva a Felhasználó a pénztári folyamathoz lép.

3. Pénztári folyamat lépései

A pénztári folyamat 5 lépésből áll:

  • Belépési opciók (Bejelentkezés / saját fiók létrehozása / fizetés látogatóként) megadása
  • Számlázási információk megadása
  • Szállítási cím információk megadása
  • A szállítás és fizetés módozatainak kiválasztása
  • Megrendelés megerősítése

FONTOS: A fizetési folyamat összes lépcsőjében a név, e-mail, szállítási és számlázási cím, illetve mobiltelefon adatokat a Felhasználónak gondosan és a valóságnak megfelelően kell kitölteni, ellenkező esetben nem garantálhatjuk a megrendelt termékek pontos kiszállíthatóságát, illetve a Felhasználó szükséges tájékoztatását a megrendelésével kapcsolatosan.

I.) A belépési opcióknál kiválasztható, hogy új vagy már regisztrált ügyfélként kíván a felhasználó vásárolni. Új ügyfélként lehetőség van saját "fiókot" regisztrálni, vagy ún. "látogatóként" is vásárolni. A már regisztrált és visszatérő ügyfelek itt bejelentkezhetnek saját fiókjukba.

II.) A számla információk lépésnél a Felhasználónak rögzítenie kell, hogy milyen névre, címre kéri a számlát. A visszatérő regisztrált és bejelentkezett felhasználóknak lehetősége van korábban rögzített, és meglévő számlázási adatait kiválasztani.
Ha a szállítási cím MEGEGYEZIK a számlázási címmel, akkor hagyja a zöld pipát az erre vonatkozó jelölőnégyzetben.
Ha a szállítási cím NEM EGYEZIK a számlázási címmel, akkor rákattintva vegye ki a zöld pipát a jelölőnégyzetből.

III.) A szállítási címet csak akkor kell megadni, ha az különbözik a számlázási címtől (lsd. előbb). A szállítási címadatok megadásánál a számlainformációknál leírtak alapján kell eljárni.

IV.) Szállítás és fizetés módozatainak kiválasztása

V.) Megrendelés megerősítése

 

5.2. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Szolgáltató a Felhasználót 48 órán belül tájékoztatja a visszaigazolásról. Ha a Felhasználó nem kapja meg 48 órán belül a visszaigazolást, úgy a Felhasználó mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt termékeket nem köteles átvenni.

A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát (rendelési azonosító), valamint ezen felül a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.

5.3. A szerződés létrejötte

A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/ EU irányelvének rendelkezéseit.

A Szolgáltató az automata visszaigazoló e-mailen felül küld a Felhasználó részére egy második e-mailt (külön elfogadó e-mail) 48 órán belül, amellyel a Felhasználó ajánlatát elfogadja és tájékoztatást küld a szállításról és így a szerződés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor jön létre és nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló e-mail 48 órán belüli megérkezésével.

5.4. A szerződés iktatása

A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető.

A Szolgáltató aláveti e magát bármilyen magatartási kódex rendelkezéseinek és amennyiben igen, akkora magatartási kódex hol érhető el.

5.5. Számla

A Szolgáltató papíralapú számlát állít ki, amit a vásárlás teljesítésekor (átvétel) a Felhasználó rendelkezésére bocsájt. A számla a mindenkori jogszabályoknak megfelelő adóügyi bizonylat,

5.6. Fizetés

A webáruházunkban megrendelt termékek ellenértékét a szállítási módozatoktól függően háromféle módon lehet kifizetni:

  • előre utalással (banki átutalás),
  • utánvétes fizetéssel,
  • helyszíni készpénzfizetéssel - bolti átvétel esetén.

A szállítás és fizetés módozatait a vásárlók a webáruház "pénztári" folyamatában választhatják ki.

 5.6.1. Előre utalás

Az előre utalással (banki átutalás) történő fizetést valamennyi átvételi/szállítási módozatnál  igénybe lehet venni, így a személyes átvételnél, a futárszolgálattal történő kiszállításnál, vagy a 'postán maradó' csomag átvételnél is.

Előre utalásos fizetés választása esetén a szolgáltató a megrendelés megérkezése után egy elektronikus számlamásolatot (PDF formátumú dokumentum) küld e-mailben a megrendelő e-mail címére, melyen szerepel a rendelt termékek ára, az utalandó végösszeg és az utaláshoz szükséges összes egyéb adat.

A banki utalás indítása csak ezen számlamásolat megrendelőhöz történő megérkezése után történhet meg.

Előre utaláskor a közlemény rovatban fel kell tüntetni a megrendelés azonosítószámát!
A megrendelésazonosító számát a vásárlást követően automatikusan küldött visszaigazoló e-mail tartalmazza.

5.6.2. Utánvét

Utánvétes fizetés választása csak a termékek postai csomagként történő kézbesítése esetén vehető igénybe.

Utánvétes fizetéskor a küldemény ellenértékét az átvevőnek a csomag kézbesítésekor, készpénzben kell kiegyenlítenie a futárnak, illetve "postán maradó" küldemény esetében a Postán kell kifizetni a küldemény ellenértékét.

5.6.3. Készpénzzel a helyszínen

Személyesen az érdi üzletünkben történő vásárlás esetén a vásárló készpénzzel fizetheti ki a megrendelt áru ellenértékét.

 

5.7. Átvételi lehetőségek és szállítás

 A megrendelt árut a Felhasználó a következő módokon veheti át:

  • Postai csomagként a megadott címre/helyszínre történő kiszállítással (Magyar Posta MPL futárszolgálat),
  • Postai csomagként a megadott címhez legközelebbi postahivatalban (postán maradó),
  • Személyesen a Szolgáltató érdi boltjában.


5.7.1. Kézbesítés futárszolgálattal - Posta csomag

A kiszállítást a Magyar Posta MPL Futárszolgálat végzi.

Kiszállítási időpontok: munkanapokon hétfőtől-péntekig, 08:00-16:00 óra között (közbeeső munkaszüneti nap, piros betűs ünnepnap, vagy hétvége esetén a szállítási idő értelemszerűen kitolódik)

A Felhasználó megadhatja a munkahelyének címét is, ha hétköznap nem tartózkodik a regisztráció során megadott címen.

A csomag várható érkezéséről e-mailben, esetleg SMS-ben küld a szolgáltató tájékoztatást.

Ha a futár a megadott címen nem talál senkit, még egyszer megpróbálja a rendelést kézbesíteni.

A termék átvételekor a Felhasználó köteles megvizsgálni, hogy a termék sérülésmentes-e. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson vagy a terméken, a Felhasználó kérheti a futártól jegyzőkönyv felvételét, mert a termék futártól való átvételével, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően a Felhasználó kizárólag elállási jogával élhet. Emiatt a kiszállítást végző személy távozása után a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni.

Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét a Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal!

Szállítási költségek: Szállítási költségek az Információ menüpontban megtalálhatóak (megrendeléskor kiválasztható a web felületen lsd ÁSZF 5. pont)

Szállítási határidő: Rendeléstől számított 24-48 órán belül (lsd. 5.7. Átvételi lehetőségek, Szállítás).

A Szolgáltató -eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb negyvenöt napon belül köteles a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket. A Szolgáltató késedelme esetén a Fogyasztó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a Fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni. A Fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni, ha a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta vagy a szerződést a felek megállapodása szerint, vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

5.7.2. Postán maradó csomag

A "postán maradó" csomag választása esetén a megrendelt áru csomagként a vevő által megadott szállítási címhez legközelebbi,  postahivatalban vehető át.

A csomag a postára való beérkezéséről, átvételi helyéről és idejéről a Posta sms-ben és/vagy e-mailben tájékoztatja a Vevőt. A kiértesítés feltétele, hogy a Vevő (Felhasználó) a webáruház regisztrációs folyamatában helyesen rögzítse az értesítési mobiltelefon számát és e-mail címét.

A postán maradó csomagot az adott postahivatal nyitvatartási ideje alatt lehet átvenni.
Az adott postahivatal nyitvatartási idejéről a Magyar Posta weboldalán az alábbi webcímen tájékozódhat:
http://posta.hu/ugyfelszolgalat/postakereso

A "postán maradó" csomag kézbesítési díjtáblázatát a webáruház információk menüpontja tartalmazza.

A postán maradó csomag esetében az egyéb feltételek megegyeznek a Posta Csomag futárszolgálattal történő kézbesítésnél (5.7.1. pont) leírtakkal.

5.7.3. Személyes átvétel

 Személyes átvétel választása esetén a megrendelt árut személyesen az érdi üzletünkben veheti át.

Üzletünk címe:
2030 Érd, Vörösmarty utca 5.

Telefon/fax: 06 23 365-636

Nyitva tartás:
Hétfőtől - Péntekig: 08:00 - 17:00 óráig
Szombat, Vasárnap: Zárva 

 

6. Elállási jog

6.1. Elállási jog gyakorlásának menete

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban Fogyasztó).

A terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból a Fogyasztó felhasználhatja a megrendelést visszaigazoló e-mailhez mellékelt elállási nyilatkozat -mintát is. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 5. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

6.2. A Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog

Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti. 

Olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ.

Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.

Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

Olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Felhasználót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából.

Nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében.

A Fogyasztó közölte a Szolgáltatóval a jármű adatait, ha csak ez által lehet behatárolni a pontos alkatrészt (alvázszám, motorszám, gyártmány, típus – valamelyiket) és a beszerelés nem lehetséges, mert a járművön átalakítás történt, így a gyári alkatrész nem beszerelhető.

 

7. Szavatosság

7.1. Kellékszavatosság

A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.

Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem tudja.

Nem a Fogyasztóval kötött szerződés esetén a Felhasználó az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról a Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni.

A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt követő) követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen.

A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye.

A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.

7.2. Termékszavatosság

Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő a Felhasználó – választása szerint – a 7.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termékgyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.

7.3. Jótállás

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának a napja vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Ugyanazon hiba miatt a Felhasználó kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Felhasználó a jótállásból fakadó jogok az 7.1. és a 7.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

7.4. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

A szavatossági igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:

Név: MOPED Autó és Alkatrész Kft.

Levelezési cím: 2030 Érd, Vörösmarty utca 5.

Telefonszám: 06 23 365 636

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

7.5 A jelen ÁSZF 7. pontjának érvényesítéséhez szükség van továbbá
  • A garanciális alkatrészre (telephelyünkre visszajuttatva),
  • A vásárlási számla vagy annak másolatára,
  • A szakszerű beszerelést igazoló jogszabályszerűen kiállított számlára, illetve ezek másolatára,
  • Hiánytalanul kitöltött garanciális jegyzőkönyvre (melyet irodánkban kérhet).

Vannak alkatrészek, melyek csak párban történő csere esetén érvényesíthető a reklamáció (pl.: fékbetét, lengéscsillapító, féktárcsa)


8. Jogérvényesítési lehetőségek

8.1. Panasz ügyintézés helye, ideje, módja

A Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Név: MOPED Autó és Alkatrész Kft.

Levelezési cím: 2030 Érd, Vörösmarty utca 5.

Telefonszám: 06 23 365 636

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt -vesz fel.

A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.

A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.

8.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára:

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
  • Békéltető testület eljárásának kezdeményezése (a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület elérhetőségeit fel kell tüntetni),
  • Bírósági eljárás kezdeményezése,

9. Egyéb

9.1. ÁSZF és árak módosítása

A Szolgáltató jelen ÁSZF-et, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja. A módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.

9.2. Technikai korlátok

A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra.

A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.

9.3. Adatvédelmi szabályzat

A szolgáltató adatvédelmi szabályzata a következő webcímen érhető el: Jogi nyilatkozat

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2014. május 1.

 

Rólunk

A Moped-Autó és Alkatrész Kft. hosszú évek óta a legnevesebb mopedautó márkák, úgymint a Ligier, Microcar, Aixam és Casalini hivatalos magyarországi márkaképviselete.

Szolgáltatásunk új mopedautók forgalmazása, garanciális szakszerviz és javítás, gyári és egyéb alkatrészek forgalmazása, használt mopedautók értékesítése. Bővebben...

Impresszum

Weboldal üzemeltető:

MOPED Autó és Alkatrész Kereskedelmi Kft.

Székely: 2030 Érd, Arany János utca 37/a/4
Telephely: 2030 Érd, Vörösmarty utca 5.
Telefon: 36-23 365-636
Adószám: 22759269-2-13
Tárhely szolgáltatónk: tarhely.eu

© 2017 Moped Autó és Alkatrész Kft. • Minden jog fenntartva!

Keresés